Intro

Voor elke LARP heb je een wereldgeschiedenis en een verhaal nodig. Voor onze evenementen hebben we een wereldgeschiedenis bedacht, waar de meeste deelnemers maar weinig van weten. Dit is deel van het spel, want in het verhaal dat er nu speelt tijdens de evenementen, komen er stukjes informatie uit de geschiedenis naar voren, waardoor de spelers soms voor flinke verrassingen komen te staan...


Evenement gebeurtenissen

Voor elk evenement bedenken we een of meer grote dingen die gaan gebeuren, bijvoorbeeld een lokaal probleem zoals een ziekte, vreemde magie of verdwenen spullen of personen.

Daarnaast creëren we op de locatie meerdere situaties door middel van decoratie, voorwerpen en figuranten, waar spelers op kunnen reageren.

Verder bedenken we ook nog een heel aantal kleine situaties, die op elk moment in het spel gebracht kunnen worden om spelers bezig re houden. Zoals deze krantenverkoper.


Het verloop

Weekendopening 

Een rode draad met betrekking tot demonen, waar de spelers nog niet eerder mee in contact zijn geweest.

Confrontatie

Door omstandigheden waar de spelers niets van af wisten, kwamen ze in groot gevaar.

Nasleep

Door hun eigen acties, ook met dank aan onbekende voorwaardes, kwam er nog een nasleep aan.


Ervaringen vastleggen

Foto credits: Eric Tuller, Joni van Riel, Robert Berkelmans en Rachel van Dijk.